onsdag 5 februari 2014

Trä och metall slöjd vt14

Jag har valt bild till mitt projekt.
Jag har satt fanér mellan två fiberskivor och sedan tejpat ihop dem. Efter det limmade jag på min bild jag valde.
Jag började såga min figur idag och jag blir inte nöjd så jag ska göra om det nästa lektion.

Min bild blev helt förstörd (ankaret). Så gjorde om allt och gjorde en stjärna istället. 
Denna gången tog jag isär den från faneren och skrapade bort pappret och limmet med en sickel.
Jag har även börjat på min låda, jag har limmat ihop den och nästa gång ska jag sätta ditt träpluggar och lacka stjärnorna.

Idag har jag lackat stjärnorna och det ska jag gör minst 2 gånger till.
Jag har även satt på trä pluggar och då behövde jag använda följande på bilden till vänster. Trä pluggar, trälim, hammare, tång, fältkniv & borrmaskin.








Nästa gång ska jag slippa bort det som blev kvar efter trä pluggarna.



Estetiska 
Stjärnor har funnits i miljarder år. Vilket betyder att stjärnor har funnit väldigt länge och lyst upp våran galax under miljarder år. Trälådor har funnit sedan ungefär medeltiden, men då var dom gjorda mycket enklare. Jag tycker att det var fint att göra en trälåda till min stjärna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar