tisdag 11 februari 2014

Textil Universum

För att jag tycker det är fint och coolt. Den är ihop kopplat med temat eftersom jag satt 3 stjärnor i högra kanten.


Jag har satt ut hur långa alla delarna ska vara tack vare det vi gjorde förr, förra lektionen då vi mätte våra kroppar. Materialet vill jag ha något lätt och luftigt (har inte kollat på material än) och det ska helst vara något tryck på det. De vita som ska vara i nedre kant, runt arman och runt halsen ska vara i samma material och vara vitt. Stjärnorna har jag inte bestämt än.






Jag har måttat ut alla delar och klippt ut allt och ska nu börja på att måla en stjärna med textilfärg.












Jag har använt textilsax, markeringspenna, nålar och fiffikus.


Jag bestämde mig för att använda mig av schablontryck, jag ska göra en stjärna som en logga i nacken.










Jag har kvar att sy ihop tröjan och sätta ditt detaljer som, stjärnan och dom svarta kanterna.

Estetiska
Mitt linne är nog från 2000-talet men det kan även vara lite äldre. Linnet påminner om basket linnen basket spelare har på matcher/träningar. Man har gjort om dom från träningströjor till vanliga linnen.
Men det är ju klart att det finns kvar som träningslinnen. I mina ögon ser jag det som något som varit inom basketen ett bra tag.

Idag har jag prövat massa olika tygfärger. Jag bestämde mig för att använda det slaverit glittriga färgen till min tröja. Och jag ska lägga på färgen minst 3 gånger.

1 kommentar:

  1. Julia du har gjort en planering på en enkel nivå, här har du mycket du kan lägga ner lite tid på så du förstärker temat. Du kan t.ex ge lite olika förslag på hur man skulle kunna koppla till temat så din motivering inte blir så enkel fast man kanske sedan ändå väljer det enkla.Din formgivning är snygg och ligger på en utvecklad nivå här är du på rätt väg. Det saknas skisser på olika förslag på plagg. Har du funderat att kanske rita upp den du faktiskt tänker göra så vi får en klar bild över vad vi ska göra, då kan du även komplettera med tygprover.

    SvaraRadera